NASZE ZABAWY WESELNE


1. Pociąg weselny
Goście łączą się w tradycyjny pociąg do piosenki „Jedzie pociąg z daleka” i odwiedzają kolejno różne kraje, w których zatrzymują się i tańczą narodowy taniec. Przykładowo dojeżdżając do Grecji, tańczą Zorbę, we Francji Can Cana itd. przez kolejne 10 krajów. Zespół przygrywa.


2. Krzesełka
Do zabawy zaprasza się np. 12 gości i ustawia krąg krzeseł (o jedno mniej niż liczba graczy). W momencie, gdy orkiestra przerywa granie, prowadzący zabawę wymienia fanta, z którym należy usiąść na krześle, np. krawat, widelec, rajstopy, męski but, telefon komórkowy itp.) Ten kto nie zdąży przynieść fanta, odpada.


3. Kto w styczniu urodzony
Popularna zabawa z przyśpiewką, której zadaniem jest poznanie się gości. Zabawę zaczyna prowadzący piosenką: A kto się w styczniu urodził się ma wstać, ma wstać! Ma wziąć do ręki kielich swój i wypić aż do dna.... Każdy urodzony w innym miesiącu poznaje ciekawą przepowiednię o sobie i podaje dalej butelkę wódki.


4. Kaczuszki
Orkiestra zaprasza gości na salę oraz prosi o ustawienie w kółeczku na przemian pani i pan. Następnie muzyka zaczyna grać i wszyscy tańczą do Kaczuszek. Co jakiś czas orkiestra przerywa z poleceniem złapania się np. za biodra. Uczestnicy kontynuują taniec, trzymając się za wymienione części ciała (rączki, kolana, biodra, nosy, uszka, policzki, stopy, pośladki, brzuszki itd.).


5. Baloniki
Panna Młoda i Pan Młody otrzymują szpilki, którymi przekłuwają baloniki z wróżbami weselnymi. Wylosowane wróżby odczytują na głos.


6. Dyscypliny sportowe
Na środek orkiestra zaprasza kilka par, które losują dyscypliny sportowe do przedstawienia w tańcu. W losach kryją się: karate, rodeo, korrida, zapasy, jazda konna, skoki narciarskie itd. Para Młoda odgaduje dyscyplinę sportową.


7. Zabawa z marynarkami
Do zabawy zaprasza się kilka par. Kiedy muzyka przestaje grać, należy wymienić się marynarką. Żeby było trudniej, wprowadza się urozmaicenia, np.: zapinanie guzików, przewracanie marynarki na lewą stronę. Odpada ta para, która jest ostatnia.


8. Zabawa z ubraniami
Do zabawy zaprasza się kliku panów i ustawia na środku sali taką samą ilość krzeseł. Kiedy orkiestra przestaje grać, panowie zostawiają na krześle (przy którym stoją) wymienioną część garderoby, np. marynarkę, buta, skarpetę. Następnie tańczą wokół krzeseł dalej, a gdy muzyka przestaje grać, muszą ubrać się w to, co znajduje się na krześle, przy którym stoją. Wygrywa ten, który najszybciej się ubierze.


9. Wałek
Zabawę w kółeczku rozpoczyna Para Młoda. Celem zabawy jest podawanie sobie wałka od osoby do osoby tak, aby wałek nie upadł na podłogę. Wałek trzymany jest pod brodą, pod pachą, lub między kolanami. Odpada ten, komu wałek spadnie na ziemię.


10. Pantofelek
Jedna z zabaw oczepinowych. Goście zabierają Pannie Młodej pantofelek. Zadaniem Pana Młodego jest wykupienie bucika od gości. Wykupienie fanta możliwe jest dopiero po przekazaniu kilku butelek wódki. Najczęściej orkiestra przygrywa wówczas "Panie Młody nie bądź Felek wykup Młodej pantofelek, pantofelek jest malutki i kosztuje litra wódki."


11. Paczka niespodzianka
Para Młoda otrzymuje od orkiestry paczkę z niespodzianką w środku, którą następnie przekazuje gościom według instrukcji orkiestry, np. pani z najładniejszą fryzurą, panu z glacą, panu z największym nosem itd. Podczas przekazywania paczki każdy adresat poznaje ciekawą anegdotę. Na końcu paczka wraca do Młodej Pary, a w środku czeka zabawna niespodzianka.


12. Sznurek z ubrań
Zabawa polega na spleceniu z własnych ubrań jak najdłuższego sznurka. Na mecie ustawia się np. butelkę wódki . Ten kto pierwszy dotrze do mety na sznurku z własnych ubrań, otrzymuje nagrodę.


13. Taniec z figurami Goście tańczą w parach. Gdy cichnie muzyka, wodzirej mówi, jaką częścią ciała i w jakiej ilości trzeba dotknąć podłogi, np. 3 ręce i 2 nogi, kto wykona figurę ostatni odpada.


14. Taniec z balonami Pary umieszczają balon między różnymi częściami ciała, np między czołami, brzuchami, kolanami, pośladkami. Wygrywa ta para, która najdłużej utrzymie się na parkiecie z balonem.


15. Tańce z rekwizytami Pary tańczą z płetwami na nogach, z nartami itp. Wygrywa ta para, która najdłużej utrzymie się na parkiecie.


16. Taniec na leżąco W zabawie bierze udział kilka chętnych par. Każda wybiera, jaki rodzaj muzyki chce zatańczyć np. dyskotekowa, country, tango lub walc. Potem wszystkie pary (oprócz jednej) muszą wyjść za drzwi. Do pary podchodzi prowadzący, kładzie na podłodze kawałek koca i każe wybrany taniec odtańczyć na leżąco.


17. Chusteczka haftowana Orkiestra gra popularną piosenkę „Mam chusteczkę haftowaną”. Goście tworzą duże koło, a do środka wchodzą Młodzi i świadkowie. Każde z nich ma w ręce chusteczkę/serwetkę oraz butelkę wódki i spaceruje z nią w trakcie grania piosenki. Na koniec piosenki każde z nich podchodzi do wybranego gościa weselnego, kładzie chusteczkę na podłodze, klęka, całuje w policzek, nalewa wódki do kieliszka i przekazuje chusteczkę dalej.


18. Rewia mody Goście tańczą w kółeczku wokół worka z ubraniami i różnymi gadżetami. Kiedy muzyka zatrzymuje się, każdy kolejno musi ubrać to, co znajdzie we worku. Wygrywa ten, którego ubiór będzie najzabawniejszy.


19. Dwa kółka Na środku sali tworzą się dwa kółka (panie w środku, a panowie na zewnątrz). Kiedy gra muzyka, kółka zaczynają krążyć w przeciwnych kierunkach. Kiedy muzyka przestanie grać, panie odwracają się do panów i witają się z nimi. Tak kilka razy. Na końcu każdy tańczy z tym, kogo powitał za ostatnim razem.


20. You can dance Goście tańczą w kółeczku do muzyki granej przez orkiestrę. Do środka koła wchodzi jeden ochotnik, którego zadaniem jest zatańczenie tego, co w tej chwili zagra orkiestra, może być to. np. macarena, gangnam style, hip hop itd. Następnie pierwszy ochotnik wybiera kolejną osobę, która musi zaprezentować się w tańcu itd.


21. Całusy dla młodych Para Młoda tańczy w środku kółeczka. Wokół nich dwa kręgi tworzą panowie, a za nimi panie.W trakcie tańca Pan Młody dołącza do kółeczka panów, a Pani Młoda zostaje sama w środku i po kolei daje buziaka każdemu panu w kółeczku. Później wraca Pan Młody i tańczy z Panią Młodą. Następnie Pani Młoda dołącza do kółeczka pań i Pan Młody zostaje sam na środku i całuje każdą panią w kółeczku wokół niego.


22. Oczepiny Pani Młoda siada na krzesełku na środku sali. Wokół niej ustawiają się wszystkie niezamężne panny. Zadaniem Pana Młodego jest ściągnięcie Pani Młodej welonu z głowy lub podwiązki z nogi. Zadaniem panien jest bronić dostępu do Pani Młodej. Mogą uzbrojone być w drewniane łyżki i wałki. Wszystkie chwyty dozwolone. Kiedy Pan Młody odbierze już welon, oddaje go Pani Młodej, która symbolicznie przechodzi w stan zamężny i przekazuje welon nowej Pani Młodej. Wszystkie panny tańczą wtedy wokół Pani Młodej. Kiedy muzyka przestaje grać, Pani Młoda z zamkniętymi oczami (lub zawiązanymi) rzuca welonem za siebie. Ta, która złapie welon, zostaje Nową Panią Młodą. Następnie Pan Młody siada na krzesełku, a wokół niego ustawiają się kawalerowie. Pani Młoda ma za zadanie ściągnąć mężowi krawat lub muszkę. Zadaniem kawalerów jest bronienie dostępu. Kiedy Pani Młoda odbierze już muchę, oddaje ją mężowi. Następnie kawalerowie tańczą wokół Pana Młodego, który z zamkniętymi oczami rzuca muchę za siebie. Ten, który ją złapie zostaje nowym Panem Młodym, Nowa Para Młoda tańczy swój „Pierwszy taniec”.


23. Siłacze Orkiestra zaprasza dwóch najsilniejszych facetów z każdej ze stron Nowożeńców. Muszą być silni i postawi, gdyż będą musieli się nie lada natrudzić. Do wyznaczonego miejsca będą musieli przynieść jak najwięcej kobiet. 10 punktów za Panią Młodą, 5 za starościnę, 2 za mężatkę i po 1 za pannę. Wygrywa ten, który zdobędzie największą ilość punktów.


24. Kapelusze Do zabawy zapraszamy kilku chętnych gości. Każdy uczestnik dostaje na głowę kapelusz. Orkiestra śpiewa „Pije Kuba do Jakuba” a uczestnicy przekładają kapelusze z głowy na głowę. Kiedy muzyka przestaje grać każdy musi mieć kapelusz na głowie. Odpada ten, który go nie ma.


25. Fanty Orkiestra zaprasza kilka chętnych pań i panów (o jednego mniej niż pań). Panie tańczą w kółeczku w środku, a panowie w kółeczku na zewnątrz. Kiedy orkiestra przestaje grać, panie biegną po wyznaczony fant, np. męski but i wskakują z nim na plecy partnera. Ta, która nie zdąży przynieść fantu i wskoczyć na plecy partnera, odpada.


26. Szalone tańce Jedna z zabaw oczepinowych. Pan Młody wybiera do zabawy chętnych panów, którzy muszą dobrać się w pary. Każda para dostaje perukę i spódnicę lub sukienkę (Jeden pan musi zagrać rolę kobiety). Orkiestra gra kilka piosenek, do których pary muszą zatańczyć. Wygrywa ta para, która najlepiej i najzabawniej zaprezentuje się w tańcu.